Honda na Geneva Motor Show 2017 - materiały prasowe

dodano: 07.03.2017

1. „Elektryczna wizja” Hondy – do 2025 roku dwie trzecie samochodów sprzedanych w Europie ma mieć przynajmniej częściowo elektryczny napęd

- Honda Motor Europe ogłasza szczegóły swojej „elektrycznej wizji”
- Do 2025 roku dwie trzecie samochodów Hondy sprzedanych w Europie ma posiadać napęd hybrydowy, hybrydowy typu plug-in, całkowicie elektryczny akumulatorowy lub zasilany ogniwami paliwowymi
- Pierwszy produkt z dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym ma zadebiutować w Europie w 2018 roku


Honda w PolsceKatsushi Inoue, prezes zarządu i dyrektor generalny, Honda Motor Europe, zdradził szczegóły „Electric Vision”, czyli nowej strategii firmy Honda. Przemawiając podczas Geneva Motor Show 2017, pan Inoue przedstawił plany zaangażowania Hondy w przyszłość elektrycznej mobilności w Europie, a dokładniej cel na rok 2025, kiedy to dwie trzecie samochodów Hondy sprzedanych na Starym Kontynencie ma mieć przynajmniej częściowo elektryczny napęd. Komunikat ten potwierdza, że Europa jest dla Hondy kluczowym rynkiem w procesie implementacji założeń globalnej strategii pojazdów elektrycznych.

„Wykorzystamy cały swój potencjał rozwojowo-badawczy, aby przyspieszyć wprowadzenie na rynek europejski kompletnego portfolio nowoczesnych układów napędowych opartych na energii elektrycznej”, powiedział pan Inoue, ujawniając w Genewie szczegóły nowej strategii.

Wstępnym krokiem na drodze ku „elektryfikacji” Europy będzie udostępnienie napędu hybrydowego dla wszystkich modeli w ofercie japońskiego producenta. Pierwszy nowy model hybrydowy z dwusilnikowym układem hybrydowym, ma się pojawić w salonach sprzedaży w 2018 roku.

Ponadto, Honda udostępni również swoim europejskim klientom modele z napędem hybrydowym typu plug-in, całkowicie elektrycznym napędem akumulatorowym oraz napędem opartym na technologii ogniw paliwowych.

W Genewie Honda pokazała model Clarity Fuel Cell, którego pierwsze egzemplarze trafiły do Europy pod koniec ubiegłego roku. Jest to najbardziej zaawansowany technicznie pojazd na ogniwa paliwowe, który oferuje maksymalny zasięg 700 km (434 mile)*.

Pojawienie się modelu Clarity Fuel Cell w Europie, w ramach inicjatywy HyFIVE (ang. Hydrogen For Innovative Vehicles), potwierdza dążenie Hondy do promowania pojazdów z tym alternatywnym napędem oraz pokazuje ambicje firmy, dotyczące stworzenia niezbędnej infrastruktury do ich swobodnego użytkowania na Starym Kontynencie.

Deklaracja dotycząca strategii dla pojazdów elektrycznych w Europie została złożona zaledwie kilka tygodni po tym, jak Hondę uznano za najszybciej rozwijającą się markę motoryzacyjną roku 2016 wśród największych graczy na rynku europejskim. Jak wynika z całorocznego podsumowania przygotowanego przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA), całkowity wolumen sprzedaży pojazdów marki Honda na rynkach UE oraz ESWH w 2016 roku wyniósł 159 126 sztuk (dane na koniec grudnia), co oznacza wzrost o 20,8% w porównaniu z rokiem 2015. Tym samym, wzrost zanotowany przez firmę Honda wyraźnie przewyższał wyniki uzyskane w segmencie samochodów osobowych na rynku UE, gdzie w rozliczeniu rok do roku odnotowano wzrost o 6,8%.

* wewnętrzny pomiar Hondy, oparty na cyklu jazdy NEDC


2. Koncepcyjna Honda NeuV debiutuje w Europie podczas salonu Geneva Motor Show

- Europejska premiera targowa koncepcyjnej Hondy NeuV z napędem elektrycznym
- Niepowtarzalny układ „emotion engine” uczy się zachowań kierowcy, aby móc samodzielnie podejmować odpowiednie działania


Honda w PolsceDebiutująca w Europie Honda NeuV to w pełni elektryczny samochód koncepcyjny, oferujący unikatowy model użytkowania oraz najnowocześniejszy układ „emotion engine”, który potrafi uczyć się zachowań kierowcy. NeuV (wymawiać „nju-wi”) to skrót od „New Electric Urban Vehicle”, co oznacza nowy elektryczny samochód miejski. Model ten powstał w oparciu o założenie, że przez 96 procent czasu prywatne samochody nie są wykorzystywane przez swoich właścicieli.

Ten w pełni elektryczny concept car zapewnia korzystny finansowo model użytkowania dla przedsiębiorczych klientów, funkcjonując jako zautomatyzowany pojazd do wspólnych przejazdów (ride sharing) w momencie, gdy jego użytkownik nie korzysta z własnego samochodu. NeuV mógłby dowozić klientów w wybrane miejsce w obrębie lokalnych punktów docelowych, a w czasie, w którym nie byłby używany, mógłby także odsprzedawać energię do sieci elektrycznej w okresach wysokiego zapotrzebowania.

NeuV funkcjonuje również jako roztropny i przydatny asystent obdarzony sztuczną inteligencją. Wykorzystuje on układ „emotion engine” zwany HANA (Honda Automated Network Assistant), który potrafi uczyć się zachowań kierowcy poprzez wykrywanie emocji stojących za dokonywanymi przez niego wyborami. Na tej podstawie samochód samodzielnie dokona wyborów lub przedstawi stosowne rekomendacje.

Pokładowy interface w formie dotykowego panelu daje kierowcy i pasażerowi łatwy dostęp do przydatnych funkcji NeuV. Doskonałą widoczność do przodu zapewnia panoramiczna przednia szyba, natomiast manewrowanie pojazdem ułatwiają duże szyby boczne, których linia biegnie ukośnie w kierunku przednich kół. Wsiadanie do auta i wysiadanie z niego również jest bardzo proste, nawet w ciasnych miejscach parkingowych - to zasługa bocznych paneli, które wysuwają się na zewnątrz i ku tyłowi, odsłaniając duży otwór wejściowy.

NeuV ma dwa fotele z przodu i bagażnik w tylnej części kabiny, w którym znajduje się koncepcyjny skuter elektryczny „Kick ’n Go” zaprojektowany do przemieszczania się na ostatnim odcinku trasy (last mile transport). Konstrukcja tego konceptu powstała na bazie oryginalnego projektu skutera Hondy o tej samej nazwie, zaprezentowanego w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. W nowej konstrukcji, miejsce mechanizmu łańcuchowego zajmuje demontowalny akumulator, który można ładować poprzez wejście umieszczone w bagażniku modelu NeuV. Nowy skuter „Kick ’n Go” demonstruje dążenie Hondy do uwzględnienia wszystkich aspektów przystępnej cenowo mobilności elektrycznej, która może wzbogacić życie ludzi.

Niedawno, podczas targów CES 2017 w Las Vegas, Honda przedstawiła model NeuV w ramach ekosystemu „Cooperative Mobility Ecosystem”, ukazując potencjalny wpływ, jaki sztuczna inteligencja, robotyka oraz przetwarzanie dużych zbiorów danych może mieć na przekształcenie koncepcji mobilności oraz poprawę jakości życia klientów. Honda nie zamierza jednak poprzestawać wyłącznie na samochodach w zakresie badania potencjału elektryfikacji: intencją firmy jest opracowanie zelektryfikowanych, wydajnych rozwiązań dla wszystkich grup produktowych, włączając w to motocykle oraz elektronarzędzia.

 
Informacje o rozwiązaniach technicznych Hondy

Honda tworzy systemy i produkty zgodne z filozofią korporacyjną firmy, zakładającą dostarczanie klientom ekologicznych i bezpiecznych rozwiązań oferujących rozbudowane funkcje przyłączeniowe oraz radość z eksploatacji. Wysiłki te obejmują wprowadzanie unowocześnień w zakresie samochodów autonomicznych, funkcji przyłączeniowych oraz produktów mobilnych o bardzo dobrych parametrach ekologicznych. Honda testuje również w Japonii i Ameryce Północnej zaawansowane rozwiązania dla zautomatyzowanych pojazdów, które zdaniem firmy zostaną wprowadzone na rynek w 2020 roku. Ponadto, Honda dąży do urzeczywistnienia swojej wizji środowiskowej, „aby zaoferować ludziom radość z nieograniczonej mobilności, tworząc zrównoważony ekologicznie model społeczeństwa, w którym wszyscy mogą cieszyć się życiem.”

 
Układ „emotion engine” w modelu NeuV

Układ „emotion engine” zwany HANA to zbiór rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji, opracowany przez firmę cocoro SB Corp., który pozwala maszynom na sztuczne generowanie własnych emocji.


3. Zupełnie nowa Honda Civic Type R w Genewie

- Stworzona, aby dominować w segmencie hot hatchy pod względem radości z jazdy
- Zmodyfikowany, zoptymalizowany silnik 2.0 VTEC TURBO o mocy 320 KM
- Wyjątkowa dynamika jazdy
- Początek sprzedaży już w lecie tego roku
- Miejsce produkcji – zakłady Hondy w Swindon; przeznaczenie – rynki całego świata, włącznie z Japonią i USA

Honda w PolscePodczas tegorocznej edycji genewskiego salonu samochodowego, Honda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu Civic Type R, którego produkcja ruszy już latem 2017 roku. Model, który powstał w oparciu o wieloletnią tradycję i doświadczenie Hondy w budowie niezwykle mocnych hot hatchy, stanowi szczytowe osiągnięcie w zakresie osiągów.

Konstrukcja nowej Hondy Civic Type R oparta została na rozwiązaniach zapożyczonych z cywilnej wersji modelu Civic w wersji hatchback. Ten niezwykły pojazd zaprojektowano z myślą o znakomitym prowadzeniu i dostarczaniu radości z jazdy zarówno po drogach publicznych, jak i na torze wyścigowym.

 
Zmodyfikowany silnik 2.0 VTEC TURBO oraz 6-stopniowa przekładnia manualna

Serce poprzedniej, wielokrotnie nagradzanej generacji modelu Civic Type R, czyli dwulitrową jednostkę VTEC TURBO, poddano gruntownym modyfikacjom, dzięki czemu oferuje ona teraz 320 KM mocy maksymalnej oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Za sprawą zmian wprowadzonych w układzie sterowania pracą silnika, poprawiono sposób reakcji przepustnicy, co powinno w istotnym stopniu zwiększyć przyjemność z prowadzenia tego auta.

Sześciostopniową przekładnię manualną, która wyróżnia się niezwykle wysoką precyzją, płynnością i kulturą pracy, wzbogacono o system kontroli prędkości obrotowych silnika RMCS (ang. Rev Match Control System), dzięki któremu kierowca ma teraz zagwarantowane jeszcze lepsze wyczucie reakcji samochodu.

 
Sztywniejsze podwozie oraz ulepszone zawieszenie

Nowy Civic Type R korzysta z nadwozia nowej Hondy Civic hatchback, którego strukturę wzmocniono w newralgicznych punktach konstrukcyjnych. Dzięki temu, w porównaniu z poprzednią generacją modelu Type R, obecna charakteryzuje się do 38% większą sztywnością skrętną.

Modyfikacjom poddano również układ przedniego zawieszenia cywilnej odmiany hatchbacka, oparty na kolumnach MacPhersona. Zmiana geometrii zaowocowała wydatnym ustabilizowaniem toru jazdy podczas gwałtownego ruszania i przyspieszania. Z tyłu, w nowym układzie niezależnego wielowahaczowego zawieszenia z modelu Civic hatchback, zastosowano nowe wahacze o zwiększonej sztywności.

 
Większy wybór trybów jazdy

Bogatszy w porównaniu z poprzednią generacją modelu wybór trybów jazdy przekłada się na większą funkcjonalność nowej Hondy Type R. Poza dostępnym uprzednio trybem +R, pojawił się również nowy tryb Comfort. Zależnie od wyboru dokonanego przez kierowcę, zmianie ulega charakterystyka tłumienia amortyzatorów, siła wspomagania w układzie kierowniczym, skok i kultura pracy drążka zmiany przełożeń, a także sposób reakcji przepustnicy.

 
Poprawione właściwości aerodynamiczne to lepsza stabilność podczas szybkiej jazdy

W porównaniu z poprzedniczką, nowa Honda Civic Type R otrzymała jeszcze bardziej rozbudowany pakiet rozwiązań mających na celu poprawę parametrów aerodynamicznych, w tym m.in. wygładzoną płaszczyznę podwozia o niższym współczynniku oporu powietrza, lekki tylny spojler oraz zoptymalizowaną krawędź spływu linii dachowej. Muskularne, drapieżne nadwozie Type R wyróżnia się najlepszym w swojej klasie stosunkiem współczynnika siły nośnej i oporu powietrza, co przekłada się na znaczną poprawę stabilności podczas szybkiej jazdy.

 
Produkowana w Europie z przeznaczeniem na najważniejsze rynki globalne

Planowo, produkcja nowego Civica Type R ma ruszyć latem 2017 roku w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon, skąd 10 generacja modelu Civic będzie eksportowana na rynki całego świata.

Nowy Type R dostępny będzie w Europie oraz na innych światowych rynkach, włącznie z Japonią i USA, gdzie Honda ze znaczkiem Type R oferowana będzie po raz pierwszy w historii.

 
Honda w Polsce4. McLaren-Honda Formula 1

W zespole McLaren-Honda w sezonie 2017 znajdzie się dwóch kierowców: Fernando Alonso, dwukrotny mistrz świata i 32-krotny zdobywca Grand Prix, a także obiecujący młody Belg, Stoffel Vandoorne, były mistrz GP2.

Alonso i Vandoorne poprowadzą niedawno zaprezentowany model McLaren Honda MCL32 napędzany silnikiem Honda RA617H 1,6 litra V6 turbo z zaawansowanym systemem odzyskiwania energii Energy Recovery System. Model MCL32 jest ewolucją swoich dwóch bezpośrednich poprzedników - modeli MP4-30 i MP4-31 - przy czym jego projekt został gruntownie zmodernizowany z uwzględnieniem nowych wymagań z zakresu aerodynamiki na sezon 2017.

 


5. My Honda – samochód przyłączony do sieci

Honda zaprezentowała zaawansowane rozwiązanie dla „samochodu przyłączonego do sieci”, oferujące użytkownikom funkcję „cyfrowego konsjerża”. Urządzenie „My Honda” integruje się z pokładowym systemem sterowania, zapewniając szereg funkcji z zakresu bezpieczeństwa, ochrony i eksploatacji pojazdu oraz komfortu jego obsługi - wszystkie z nich są dostępne za pośrednictwem aplikacji na smartfony z systemami operacyjnymi iOS i Android.

Ogłaszając wprowadzenie nowego rozwiązania, Philip Ross, wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział: „Aplikacja ‘My Honda’ będzie wspierać właścicieli aut naszej marki na wiele różnych sposobów, zarówno podczas jazdy, jak i po zostawieniu samochodu na parkingu. Ułatwiliśmy również kontakt z dealerami Hondy, upraszczając procedurę umawiania wizyt serwisowych. Usprawniliśmy przekazywanie najnowszych informacji na temat naszych modeli i zastosowanych w nich innowacji.”


6. Akcesoria Hondy

HR-V Black Edition

Honda prezentuje model HR-V w wersji Black Edition.

Wyjątkowa, elegancka i niepowtarzalna wersja Black Edition podkreśla płynne linie modelu HR-V za sprawą akcesoriów stylizacyjnych nadwozia i wnętrza.

Model HR-V Black Edition zawiera: nakładkę zderzaka z przodu i z tyłu, 18-calowe obręcze aluminiowe Stygean, boczne nakładki progowe, wykończenie osłony chłodnicy Berlina Black, czarne nakładki na lusterka zewnętrzne, matę bagażnika oraz komplet dywaników.

 
Civic 5dr Black Line

Wersja Black Line, będąca nowością w gamie Civica dziesiątej generacji, zawiera akcesoria, które podkreślają sportową naturę tego modelu.

Pakiet obejmuje sportowe nakładki zderzaka z przodu i nakładki progowe, tylny dyfuzor oraz nakładki lusterek zewnętrznych - wszystkie te elementy są wykończone lakierem Berlina Black; dostępne jest również wykończenie Orange.

 
Akcesoria dla modelu Civic Type R 2017

Karbonowe nakładki na lusterka zewnętrzne

Nakładki na lusterka zewnętrzne, wykonane z ręcznie wykańczanego karbonu i wzbogacone o czerwone akcenty dekoracyjne, dodają nadwoziu Civica Type R subtelnego charakteru, typowego dla produktów premium.

 
Karbonowe skrzydło tylne

Środkowa listwa tylnego skrzydła w nowym Civicu Type R jest wykonana z włókna węglowego ozdobionego czerwonym akcentem, podczas gdy boczne elementy skrzydła oferowane są w kolorze nadwozia.

 
Karbonowe panele wnętrza

Ręcznie wykonane, karbonowe akcenty dekoracyjne w desce rozdzielczej i w panelach przednich drzwi dodają wnętrzu Civica Type R charakteru typowego dla produktów premium.

 
Podświetlane nakładki progowe drzwi

Podświetlane nakładki progowe drzwi - wykonane z czarnego, anodyzowanego aluminium i ozdobione czerwonym, podświetlanym logotypem Type R - chronią wewnętrzną część drzwi przed uszkodzeniami. Nakładki z przodu są podświetlane.

 
Uchwyt na rowery In-Car Bicycle Rack w modelu Civic Tourer

Projektanci Hondy opracowali unikatowy system przeznaczony do transportu rowerów, bazując na rozwiązaniu Active Life Concept, pokazanym podczas salonu Frankfurt Motor Show 2015.

System o nazwie „In-car Bicycle Rack” stosowany w modelu Civic Tourer pozwala na przewożenie pasażerów i rowerów w różnych konfiguracjach. Z przodu może na przykład siedzieć kierowca i pasażer, podczas gdy z tyłu transportowane są dwa pełnowymiarowe rowery; można też złożyć tylko mniejszą część tylnego oparcia (40 procent) i przewieźć jeden rower, udostępniając w ten sposób miejsce dla dodatkowego pasażera i bagażu.

Uchwyt In-Car Bicycle Rack może zostać połączony z innymi akcesoriami Hondy, takimi jak ochraniacz krawędzi bagażnika, boczna siatka bagażnika czy relingi dachowe, dzięki czemu Civic Tourer staje się bardziej wszechstronnym autem, wspierającym aktywny tryb życia.

Innowacyjny system In-Car Bicycle Rack jest dostępny u wybranych dilerów Hondy.