Honda na tydzień przed oficjalną prezentacją nowych modeli na rok 2012, która odbędzie się przy okazji wystawy motocyklowej w Mediolanie (EICMA 2011) ujawnia jedną ze swoich nowości – skuter Integra.
Nazwa modelu nawiązuje do nowej koncepcji pojazdu, jaką jest połączenie łatwości obsługi oraz komfortu skutera z dynamicznymi osiągami i precyzją prowadzenia motocykla. Wygodna pozycja za kierownicą, osłona przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, schowek, a także automatyczna skrzynia biegów w postaci innowacyjnego systemu drugiej generacji dwusprzęgłowej przekładni - Honda Dual Clutch Transmission, to wyjątkowa kombinacja cech charakteryzujących ten pojazd. Co więcej, Integra oferuje lekkość i stabilność prowadzenia niespotykaną dotychczas w skuterach.
Efektem końcowym pracy inżynierów jest zatem unikalna nowoczesna maszyna stworzona po to by dostarczać niespotykane dotąd wrażenia z jazdy wraz z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi i ekologicznymi, których klient oczekuje od obecnie konstruowanych pojazdów.
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 2-cylindrowy silnik Integry o pojemności 669.6 cm3 jest lekką i kompaktową jednostka napędową, która nisko umieszczona w ramie, skutecznie obniża środek ciężkości motocykla. Ponadto ten nowy silnik charakteryzuje się wyjątkowo wysokim momentem osiąganym w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowej, najczęściej wykorzystywanym przez motocyklistów, oraz niespotykanym dotąd niskim spalaniem, jak również niewielką emisją spalin.
Jednostka napędowa Integry współpracuje z drugą generacją innowacyjnej dwusprzęgłowej przekładni, która zapewnia łatwość i wygodę obsługi umożliwiając wybór automatycznego, bądź manualnego trybu pracy za pomocą przełączników na kierownicy. Nie ważne, która opcja zostanie wybrana, prowadzący i tak odczuje wymierne korzyści względem konwencjonalnych rozwiązań stosowanych w przekładniach typu CVT.