Honda e – rewolucyjny elektryk

dodano: 30.07.2019

Nowy model Honda e wyznacza nowe standardy dla miejskich pojazdów o zerowej emisji spalin. Wydajny silnik elektryczny i wysoki moment obrotowy zapewniają przyjemność z jazdy przy jednoczesnym wkładzie w ochronę środowiska. Samochód ten doskonale sprawdzi się w przestrzeni miejskiej.

 

Honda e jest wyposażona w wydajny silnik elektryczny o mocy około 150 KM, który generuje imponujący moment obrotowy powyżej 300 Nm. Akumulator ma pojemność 35,5 kW i jest jednym z najmniejszych w swojej klasie. To pozwoliło na uzyskanie niskiej masy pojazdu i umożliwiło szybkie ładowanie baterii. Wystarczy tylko 30 minut aby Hondę e naładować do poziomu 80%. Zasięg tego modelu to 200 km.

 

Mimo, że to model elektryczny japońscy inżynierowie priorytetowo potraktowali kwestię komfortu prowadzenia oraz sportowe właściwości jezdne. „Akumulator jest umieszczony nisko pod podłogą, dzięki czemu, środek ciężkości samochodu znajduje się około 50 cm od linii podłoża. Rozkład masy 50:50, kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy karoserii Hondy e, zapewniają jej stabilność i zwrotność typową dla miejskich samochodów elektrycznych".

 

Napęd w Hondzie e przekazywany jest na tylne koła, co dodaje sportowego charakteru i zwiększa przyjemność z jazdy. Manewrowanie nawet w ciasnych uliczkach nie będzie kłopotem, ponieważ promień skrętu wynosi około 4,3 metra. Idealnie rozłożona masa przekłada się na wyjątkową stabilność, nawet podczas dynamicznego manewrowania. Inżynierowie Hondy zastosowali niezależny układ kolumn McPherson'a na każdym z czterech kół.

 

Wielką nowością jest funkcja Single Pedal Control, jaką oferuje Honda e. Umożliwia ona kierowcy przyspieszenie i spowolnienie samochodu tylko za pomocą pedału przyspieszenia. „Gdy pedał zostanie wciśnięty, samochód przyspieszy jak zwykle, a po jego zwolnieniu następuje automatyczne hamowanie regeneracyjne i samochód zwolni. Single Pedal Control poprawia komfort jazdy w środowisku miejskim i zmniejsza potrzebę korzystania z wielu pedałów". W trakcie jazdy układ napędowy pracuje dynamicznie i bardzo płynnie. Dzięki temu kierowca ma pełną kontrolę nad pojazdem.

 

Ciekawostką w nowym modelu będzie też rezygnacja z lusterek bocznych, które zastąpią kamery. Honda potwierdziła, że system kamer zastępujący lusterka boczne, znany z prototypowej wersji nowego miejskiego pojazdu elektrycznego Honda e, będzie elementem wyposażenia standardowego w modelu seryjnym. Rozwiązanie to, zastosowane po raz pierwszy w segmencie samochodów kompaktowych, wnosi nową jakość w zakresie stylizacji, bezpieczeństwa, aerodynamiki i podkreśla wyjątkowość modelu Hondy.

System zastępuje konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi kamerami, przekazującymi obraz na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Ekrany umiejscowione zostały na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą ergonomię i naturalną kontrolę stref za autem.

 

Konstrukcja nadwozia Hondy e jest sztywna a masa jednocześnie niska. To umożliwiło perfekcyjne zestrojenie układy kierowniczego i zawieszenia. Hondę e prowadzi się łatwo i przyjemnie. Kierowca ma też do dyspozycji tryb „Sport". Po jego włączeniu auto reaguje szybciej na pedał przyspieszenia i umożliwia wykorzystanie maksymalnych osiągów.

 

Elektryczna Honda e idealnie wpisuje się w potrzeby nowoczesnego, miejskiego stylu życia. Nadwozie zostało wykonane w designerskim stylu, samochód jest bardzo funkcjonalny, ma sportową dynamikę i jest naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Taki model doskonale sprawdzi się w zatłoczonym mieście i znacząco ułatwi podróżowanie nie tylko kierowcy, ale i pasażerom.

 

Honda e to model, który wpisuje się w ekologiczną strategię marki. Zakłada ona, że do 2025r. wszystkie samochody Hondy oferowane w Europie będą wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe. Już w tym roku Honda e zadebiutuje jako model seryjny. Więcej informacji o tym modelu można zasięgnąć u sprzedawców autoryzowanego salonu Honda JKK MOTO w Katowicach.